"הדיבור" של המנגל: שלב הבשרים | פרק שלישי

נתי קאליש No Comments on "הדיבור" של המנגל: שלב הבשרים | פרק שלישי

במסגרת סדרת הכתבות המיוחדת לימי בין הזמנים, לטיפים להכנת מנגל בצורה טובה ומקצועית, נדבר היום על צליית הבשר שייצא טעים, ולא סוליה של נעל | שיהיה בתיאבון

צילום: נתי קאליש
10:04
30.04.24
בצלאל קאהן ודוד חכם No Comments on אלוף במיל' זיו: "המזח הוא הישג אסטרטגי לחמאס"

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

לרגל ימי בין הזמנים, יצאנו בסדרת כתבות על הדרך הקלה והנוחה לעשות מנגל. בפרק הראשון הסברנו כיצד להדליק את המגל בצורה קלה, וללא חומרים בעירה. בפרק השני דיברנו על הכנת התפריט הקלאסי למנגל, וטיפים לצלייה טובה.

בפרק הזה נדבר על החלק המרכזי של המנגל. לאחר שכולם אכלו ממיטב הפינוקים שהנחתם על המנגל, הגיע הזמן להוציא את הבשר. (בשר לעל האש זה יקר, ולכן תשמרו אותו לסוף, אל תגלו מי אמר לכם).

כשניגשים לבחור בשר טוב למנגל, חשוב לדעת שישנם חלקים שבני אשכנז לא נוהגים לאכול, ואילו בני ספרד נהגו בהם היתר. (חלקים אחוריים). כל אחד ישאל את רבו בעניין.

בראש ובראשונה ניגש לאנטריקוט. מומלץ לבחור באנטריקוט עם העצם, שלא יהיה עבה מידי אך גם לא דק מידיי. אם רוצים שהוא לא ייצא בטעם סוליית נעל, כדאי להקפיד על תהליך ההכנה הבא.

ראשית, הפשירו את הנתח לגמריי, במקום פתוח לא בתוך שקית או קופסא סגורה. שהוא מופשר היטב, חממו שוב את המנגל, ידי נפנוף. שהגחלים בוערות, הניחו את הסטייק על המנגל. לאחר כדקה וחצי סובבו אותו כשהוא במקומו. (לא להפוך, לסובב!). כשתראו שהוא מתחיל להזיע, ולהוציא נוזלים, זה אומר שהוא מוכן להפיכה. היפכו את הסטייק לצידו השני, וכנ"ל סובבו אותו לאחר דקה וחצי. שהוא שוב יוציא נוזלים זה אומר שהוא מוכן.

הקפידו לא להפוך את הסטייק יותר מפעם אחת במהלך הצלייה, ואין שום צורך לחתוך אות לא באמצע ולא בצדדים. כמובן שלא ללחוץ עליו כדי "לזרז" את הכנתו. תנו לו לנוח על האש.

כדי שהוא ייצא טעים, פזרו עליו בזמן הצלייה מלח גס, ופלפל שחור גס בעין יפה. לאחר שהוא מוכן, הניחו אותו על קרש וחיתכו אותו לפרוסות, ופזרו שוב מלח ופלפל. בתיאבון.

השלב הבא הוא לחלקים אחוריים, וכל אחד ישאל את רבו. בחלקים האחוריים יש לנו את הסינטה, הפילה, השייטל, האווזית, הצ'אך, (יש גם את שפיץ הצ'אך – פיקניה, מומלץ יותר מצ'אך רגיל) והוויסברטאן. כולם טובים לעל האש, המובחרים ביותר אלו הסינטה והפילה.

קחו את פרוסה מהנתח, הניחו אותה בקערה. תשימו עליה מעט שמן זית ותדאגו שהוא יגיע היטב לכל החלק. לאחר מכן, פזרו עליו מלח ופלפל ותמרחו אותם היטב היטב על כל החתיכה.

חלק אחורי נהיה מוכן מהר יותר מהאנטריקוט, הכל תלוי בעובי שלו. תקפידו שלא יהיה עבה מידי ולא דק מידיי, ותתנו לו דקה עד דקה וחצי לכל צד, שהאש כמובן בשיא החום שלה. על אש נמוכה או חלשה זה פשוט לא יילך.

כמו באנטריקוט תסובבו אותו פעם אחת על אותו צד, ולאחר מכן תהפכו לצד השני, מומלץ מאד לא להפוך יותר מפעם אחת.

לסיום, אפשרי לקנח במרשמלו מתוק על האש. שימו את חתיכות המרשמלו על שיפוד ותסובבו מעל הגחלים בעדינות, שלא יהיה קרוב מידיי שלא יישרף, וגם לא רחוק מהאש כדי שיוכל להינמס מבפנים.

אה, ואם אחרי שפירקתם סטייקים נזכרתם שאתם לא אוכלים סוכר לא בריא, יש גם בשבילכם קינוח לא רע בכלל. תפרסו אננס טרי לפרוסות, הניחו ממש לזמן קצר על האש. זה יוצא נפלא.

בתיאבון, והכל כמובן כדי שיהיה הרבה כח לחזור לשטייגען בזמן החדש.

 

 

 

 

 



0 תגובות